Header

CINEMA 4D Release 19

Nástroje pro dnešek, technologie pro zítřek.

Kromě řady novinek přináší Cinema 4D R19 několik zásadních změn některých částí jádra programu, díky kterým bude možné v blízké budoucnosti přinést uživatelům nové a výkonnější funkce a nástroje. Jedná se zejména o modelovací jádro, jádro pro práci s multimediálními soubory, GPU rendering pro Windows i Mac a podpora OpenGL v 3D texturovacím nástroji Bodypiant 3D.

Další informace a ukázková videa najdete na:

Zobrazení scény v editoru zásadně vylepšeno

Přidaná podpora zobrazení odrazů a hloubky ostrosti ve spojení s efekty ambient occlusion a teselace (uvedené ve verzi 18) umožňují vytvářet velmi realistické vizualizace a animace v reálném čase včetně následného export do formátu MP4.

Tyto funkce jsou dostupné ve všech verzích programu CINEMA 4D R19

MoGraph Voronoi Fracture – zásadně vylepšeno

Pokračování vývoje extrémně populárního a úspěšného modulu pro 3D motion grafiku přináší další vylepšení nástroje Voronoi Fracture, nyní s možností progresivního rozbití objektů, přidávání displacement šumu pro větší realističnost vzhledu odlomených částí nebo definování spojení částí objektů do celků s vlastním chováním.

Nástroj dostupný v CINEMA 4D R19 Broadcast a Studio.

MoGraph SoundEfector – zcela přepracováno

Zcela nový Soud Effector dovoluje multimediálním 3D umělcům vytvářet 3D animace reagující automatizovaně na různé frekvence jednoho zvukového souboru.

Nástroj dostupný v CINEMA 4D R19 Broadcast a Studio.

.

Sférická kamera – novinka

Pro tvorbu stereoskopických VR360° videí a projekce na polokouli včetně široké škály nastavení.

Nástroj dostupný v CINEMA 4D R19 Visualize a Studio.

.

Systém redukce polygonů – novinka

Zcela nově vyvinutý systém redukce polygonů funguje jako generátor a je tudíž možné redukovat polygony několika objektů najednou v celé hierarchii. Redukce se předpočítává dopředu, takže jakákoliv následná změna síly redukce je extrémně rychlá. Při redukci se zachovávají vertexové mapy, výběry i UV souřadnice..

Nástroj dostupný ve všech verzích programu CINEMA 4D R19.

.

Level of Detail (LOD) – novinka

Komplexní systém pro práci s různě detailními verzemi objektů. Uživatel definuje podmínky, za kterých se má zobrazit více či méně detailní verze objektu. Přináší velké výhody při práci s velmi komplexními projekty (zrychlení práce v editoru či při renderingu), ale je také nezbytnou součástí práce všech grafiků v oblasti herního designu. Plan podpora export LOD dat prostřednictvím formátu FBX pro následné použití v populárních herních enginech.

Nástroj dostupný v CINEMA 4D R19 Visualize a Studio.

.

Rekonstrukce 3D scény – novinka

S novou verzí programu přichází další novinka do systému pro motion tracking, tentokrát v podobě schopnosti generovat 3D geometrii z trackovacích bodů videa, což můžete využít pro rychlou tvorbu referenčního 3D objektu, detekci kolizí nebo pro rychlou tvorbu objektu pro detekci stínů (shadow catching).

Nástroj dostupný v CINEMA 4D R19 Studio.

AMD Radeon ProRender – novinka

Multiplatformní technologie s interní integrací do prostředí Cinemy 4D R19. Jedná o první fázi integrace, která přináší první náhled na možnosti renderingu prostřednictvím grafických karet a naznačuje budoucí vývoj, který bude znamenat užší integraci se zbytkem programu.

Nástroj dostupný v CINEMA 4D R19 Broadcast, Visualize a Studio.

Nový Media Core - novinka

kompletně přepsané jádro pro práci s multimediálními soubory (obrázky, videa a zvukové soubory), které umožňuje podstatně rychlejší a paměťově efektivnější způsob práce. Nativní podpora formátu MP4 bez nutnosti instalace QuickTime přináší výhodu v podobě rychlých náhledových renderů, načítání MP4 videí do textur nebo jejich použití jako zdroje pro motion tracking. Vylepšena byla také podpora exportních formátů jako OpenEXR a DDS.

Nástroj dostupný ve všech verzích programu CINEMA 4D R19.

Aminace postav - vylepšeno

Vylepšené systémy pro kreslení vah a deformací postav včetně podpory standardu PSD (pose Space Deformations).

Nástroj dostupný v CINEMA 4D R19 Studio.

Práce s hierarchiemi - vylepšeno

Zrychlení práce při vkládání mnoha objektů do hierarchií - např. při práci s deformátory apod..

Nástroj dostupný ve všech verzích CINEMA 4D R19.

Knihovny obsahu - vylepšeno

Nové objekty v knihovně obsahu pro rychlé použití ve vašich projektech.

Nástroj dostupný ve všech verzích CINEMA 4D R19.

spc

Systémové požadavky, cena a dostupnost

CINEMA 4D R19 pracuje na systémech Windows 7 SP1 64-bit nebo vyšší na PC se 64-bit procesory Intel nebo AMD s podporou SSE3 nebo macOS 10.11.6 nebo 10.12.4 a novější na počítačích Apple Macintosh se 64-bit procesory Intel 4 GB RAM (doporučeno 8GB či více), grafická karta s podporou OpenGL 4.1 (doporučena dedikovaná grafická karta). GPU renderer vyžaduje grafickou kartu NVIDIA nebo AMD na Windows nebo macOS s podporou OpenCL 1.2 nebo vyšší. Pro GPU rendering doporučujeme alespoň 4GB VRAM.

Přehled aktuálních cen verze R19 v ceně nabízíme v našem e-shopu.

Další odkazy