Header

CINEMA 4D Release 18

Představujeme Vám 3D pro skutečný svět.

Cinema 4D R18 přináší dlouhý seznam novinek, vylepšení a úprav, které urychlí práci na vašich 3D projektech a animacích a také otevře zcela nové obzory. Některé novinky jako třeba Object Motion Tracking či efektory MoGraphu znamenají zcela zásadní rozšíření možností celého programu. Ostatně posuďte sami.

Další informace a ukázková videa najdete na:

Zobrazení scény v editoru zásadně vylepšeno

Pokud vlastníte odpovídající grafickou kartu, můžete při práci s 3D scénou v editoru v reálném čase vidět odrazivé materiály, detailnější kontury povrchů díky funkci Inverse Ambient Occlusion a také deformace povrchů prostřednictvím funkce Tesselation. Vše výše uvedené pomáhá urychlit práci na projektech bez nutnosti provádění finálních výpočtů

Tyto funkce jsou dostupné ve všech verzích programu CINEMA 4D R18

Interaktivní modelovací nástroj Nůž – novinka

Nástroj pro "řezání" polygonálních objektů byl v Cinemě 4D odjakživa. Nyní ale přichází interaktivní nástroj Nůž, který lze použít i jako zcela svébytný modelovací nástroj. Řezy nyní můžete vést napříč objekty, řezat podle čar, křivek nebo ploch. Tvar řezu lze libovolně upravovat až do okamžiku, kdy jste spokojeni a chcete řez provést. Nově přibyla možnost automatického odstranění jedné části řezu. Uživatelem definované množství řezů, jejich distribuce na objektu a přizpůsobení tvaru řezu pomocí křivek pak posouvá tradiční využití tohoto nástroje do zcela nové úrovně.

Nástroj dostupný ve všech verzích programu CINEMA 4D R18

Inverzní Ambient Occlusion – novinka

Inverzní efekt „zašpinění“ umožňuje tvorbu zajímavých efektů jako jsou třeba opotřebení nebo částečnou simulaci podpovrchového rozptylu světla (sub surface scattering)

Nástroj dostupný ve všech verzích programu CINEMA 4D R18.

.

Thin Film Shader – novinka

Speciální shader pro vytváření efektu povrchového filmu na objektech jsou jsou například sklo, bubliny, olej apod.

Nástroj dostupný ve všech verzích programu CINEMA 4D R18.

.

Paralax mapování – novinka

Zásadní rozšíření možností tvorby optického efektu hrbolatosti na povrchu 3D objektů.

Nástroj dostupný ve všech verzích programu CINEMA 4D R18.

.

Vertexové barvy – novinka

Kresba vertexových barev na polygonální objekty. Export vertexových barev do jiných programů. Import vertexových barev z jiných 3D programů. Konverze vertexových barev na vertexové mapy

Nástroj dostupný ve všech verzích programu CINEMA 4D R18.

.

Editace odrazivých materiálů – vylepšeno

Při práci s větším množstvím odrazivých materiálů, které používají stejné vrstvy, určitě oceníte možnost jejich hromadné editace i vizuální označení přímo ve Správci materiálů.

Nástroj dostupný ve všech verzích programu CINEMA 4D R18.

Shadow Catcher – novinka

Pokud zapracováváte 3D grafiku do obrázků či videa, můžete nově použít speciální shader Shadow Catcher. Ten umí zachytit stíny světel vrhané objekty do scény, čehož lze následně snadno využít pro tvorbu masek stínů či odlesků pro kompoziční programy jako Adobe Photoshop či AfterEffects.

Nástroj dostupný ve všech verzích programu CINEMA 4D R18.

Integrace Substance materiálů - novinka

Substance materiály vytvářené v programech firmy Allegorithmic jsou kompatibilní s řadou 3D grafických aplikací a herními enginy. Nyní je můžete využít také přímo v prostředí programu Cinema 4D. Z webu si můžete stáhnout desítky špičkových materiálů zdarma a ihned je začít používat ve svých projektech. A pokud vlastníte aplikace od firmy Allegorithmic, zvládnete i tvorbu vlastních Substance materiálů.

Nástroj dostupný ve všech verzích programu CINEMA 4D R18.

Voronoi fragmentace - novinka

Efektivní způsob, jak "rozbít" 3D objekt na části, nabízející v podstatě neomezené možnosti nastavení způsobů fragmentace. Různé metody fragmentace lze navíc mezi sebou kombinovat pro dosažení co nejlepšího výsledku. Voronoi fragmentaci lze kombinovat s dalšími efektory MoGraphu i dynamických simulací prostřednictvím MoDynamics.

Nástroj dostupný POUZE v edicích CINEMA 4D R18 Broadcast a Studio.

MoGraph váhy, MoGraph cache, skrývání klonů - novinky

Chování klonů lze nyní detailně nastavovat pomocí váhových map, které nakreslíte štětcem. Nově lze také skrývat vybrané skupiny klonů a kešovat různé MoGraph animace pro rychlejší přehrávání.

Nástroj dostupný POUZE v edicích CINEMA 4D R18 Broadcast a Studio.

Nastavení klonerů - podstatně vylepšeno

Zásadních vylepšení se dočkaly také klonovací nástroje MoGraphu. Konkrétně je možné vytvořit klony v mřížce, rozmístěné do tvaru libovolného objektu. Dále lze nově nastavit změny velikosti klonů podle velikosti polygonů a přibyl i nový režim klonování Voština (Honeycomb), umožňující ještě detailnější řízení chování klonů.

Nástroj dostupný POUZE v edicích CINEMA 4D R18 Broadcast a Studio.

Efektor Odpuzení (Push Apart) - novinka

Nový speciální efektor, zabraňující vzájemnému překrývání klonů. K dispozici máte řadu různých způsobů nastavení.

Nástroj dostupný POUZE v edicích CINEMA 4D R18 Broadcast a Studio.

Nastavení rodičovského objektu v animacích - vylepšeno

Usnadnění animací „předávání“ 3D objektu od jednohu rodičovského objektu na jiný pro specifické typy animací.

Nástroj dostupný ve všech verzích programu CINEMA 4D R18.

Object Motion Tracking - novinka

Nyní můžete ve videu sledovat a analyzovat pohyb objektů, které pak později nahradíte vlastními 3D modely. Díky této novince už nebudete muset opouštět prostředí programu Cinema 4D a používat externí video trackovací nástroje.

Nástroj dostupný POUZE v edici CINEMA 4D R18 Studio.

Nastavení UVW mapování z projekce – novinka

Rychlá aplikace UV map na více objektech najednou prostřednictvím standardních projekcí

Nástroj dostupný ve všech verzích programu CINEMA 4D R18.

Raycast Baking pro Sculpting – novinka

Zcela nový algoritmus pro zapékání deformačních a normálových map, který přináší možnost animování základních skupltovacích tvarů a rendering vysoce detailních povrchů

Nástroj dostupný POUZE v edici CINEMA 4D R18 Studio.

Další novinky a vylepšení

Podpora OpenSubdiv

Integrace PIXAR OpenSubDiv knihoven do prostředí Cinema 4D včetně GPU akcelerace náhledu

Licenční server RLM

Plovoucí licencování v rámci korporátních licenčních serverů RLM

DDS Import

Přímá podpora importu obrazových souborů Direct Draw Surface

Aktualizace import-export formátů

- Vylepšení a podpora dalších funkcí v rámci formátů FBX, Alembic a OBJ.

Optimalizace předvoleb

Úprava výchozích nastavení projektů.

spc

Systémové požadavky, cena a dostupnost

CINEMA 4D R18 pracuje na systémech Mac OS X 10.9.5 a novější, nebo Windows 7 / 8.1 / 10 (pouze 64 bit).
Aplikace je v prodeji od září 2016, pro majitele verzí R15 až R17 jsou k dispozici upgrady.
Přehled aktuálních cen verze R18 v ceně nabízíme v našem e-shopu.

Další odkazy